dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Co to jest idetnyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna jest jednym z najbardziej bazowych, a tym samym najistotniejszych narzędzi, które pozwalają kształtować wizerunek danej firmy (marki) na konkurencyjnej arenie rynkowej. Należałoby tu przede wszystkim wskazać na szereg symboli, takich jak logo firmy, jego kolorystyka, czy charakterystyczne pismo, ale również na zachowania i atmosferę panującą w danej firmie. Wszystko to musi być dobrane w taki sposób i na takiej zasadzie, aby tworzyć wspólnie jedną całość, coś unikalnego i przykuwającego uwagę. Identyfikacja wizualna musi być więc kształtowana w taki sposób, aby była jak najbardziej spójna.

Pamiętajmy, że niemniej ważnym aspektem związanym z właściwą identyfikacją wizualną firmy jest nie tylko to, co i jak przedstawiamy, ale także na czym to robimy. Mowa tu o tak zwanych nośnikach, takich jak na przykład wizytówka, koperta, czy typowy nośnik reklamowy (plakat, bilbord). Warto bowiem wiedzieć, że zbudowanie odpowiedniej, czyli prostej i czytelnej, a jednocześnie oryginalnej tożsamości wizualnej, to działanie dzięki któremu przedsiębiorstwo staje się widoczne na rynku.

Głównym celem procesu identyfikacji wizualnej firmy jest odpowiedź na kilka zasadniczych pytań. Czym zajmuje się firma? Co oferuje swoim klientom? dlaczego jest wyjątkowa, a tym samym, dlaczego to właśnie tę firmę (a nie inną) warto wybrać? Dobrze przemyślana identyfikacja wizualna intensyfikuje bowiem szansę na to, że dana firma oraz jej oferta pozostaną na długo w świadomości odbiorców.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies