dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Co to są materiały POS?

POS to skrót od angielskiego sformułowania Point of Sale. W branży marketingowej w ten sposób określa się szeroką gamę materiałów reklamowych i innych narzędzi wspierających sprzedaż. Materiały te wykorzystuje się w promocji produktu, marki bądź usługi w punktach sprzedaży (czyli po angielsku point of sale właśnie), takich jak sklepy, stanowiska w bankach, salony firmowe czy stoiska targowe.

Materiały POS to najczęściej nośniki reklamy typu BTL (z angielskiego Below the Line), skierowanej do konkretnego konsumenta, a nie do masowego odbiorcy, często w sposób niekonwencjonalny. Dzięki temu trafiają bezpośrednio do klienta, a poprzez stosowanie ich w sklepach dzieje się to tuż przed podjęciem przez niego decyzji o zakupie konkretnego towaru, w oczywisty sposób na nią wpływając.

Zaliczane są do nich. m.in. stojaki na ulotki, jak i same ulotki oraz broszury, różnego rodzaju nalepki i wlepki. Materiałami POS są też tzw. wobblery (reklama montowana do krawędzi sklepowej półki, najczęściej na elastycznym, ruchomym stojaku), standy (reklamy stojące), lightboxy (reklamy podświetlane), potykacze (stojaki reklamowe) czy infokioski (interaktywne punkt informacyjne, najczęściej bazujące na ekranie dotykowym).

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies