dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Co wpływa na wizerunek firmy?

Wizerunek firmy to pojęcie, na które składa się szereg powiązanych ze sobą czynników. To jak otoczenie postrzega dane przedsiębiorstwo jest bowiem wypadkową wielu składników, wśród których można jednak wyróżnić te najbardziej kluczowe. Chcąc wyjaśnić jednym zdaniem to, czym tak naprawdę jest wizerunek firmy można by powiedzieć nieco metaforycznie, iż jest to swego rodzaju klucz, za pomocą którego firma może skutecznie otworzyć sobie drzwi do sukcesu, albo też skutecznie je zamknąć.

Z wizerunkiem firmy jest trochę tak jak z człowiekiem – każdy z nas chce prezentować się przed innymi jak najlepiej, i to zarówno pod względem wyglądu, jak i osobowości. Nikt przecież nie chce utrzymywać bliższych stosunków, ani tez obdarzać zaufaniem osób, które mają tak zwaną „złą opinię”. Tak samo jest z rynkiem – zwyciężają te firmy, które poprzez swój wizerunek wywołują pozytywne reakcje, budząc tym samym zaufanie klientów. Należy jednak pamiętać, że na dobry wizerunek trzeba sobie najpierw zapracować.

Niewątpliwie, tym aspektem, który najbardziej rzutuje na to jak ludzie postrzegają firmę, jest jakość jej produktów. Wszak, zarówno dobrą, jak i złą jakość można dosyć szybko rozpoznać. Z innych czynników, które również odgrywają niebagatelną rolę w kształtowaniu wizerunku firmy, warto wymienić też promocję, renomę firmy, kompetencje pracowników, posiadanie odpowiednich certyfikatów, czy udział w targach branżowych.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies