dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Dlaczego odpowiednia fotografia produktu jest tak ważna?

W przypadku tradycyjnej sprzedaży fotografia produktu nie ma większego znaczenia, a może tylko zaszkodzić – na przykład w sytuacji, gdy produkt ukazany na fotografii jest zdecydowanie wyższej jakości od produktu materialnego, dostępnego za realne pieniądze. W sytuacji sprzedaży niebezpośredniej, internetowej lub opartej o foldery reklamowe, dobra fotografia produktu jest najważniejszym medium pomiędzy sprzedawcą danej rzeczy lub usługi a potencjalnym klientem. W tym przypadku dobrze zrobiona fotografia pełni zarówno funkcję informacyjną, jak i perswazyjną. Funkcję informacyjną, ponieważ po prostu prezentuje dany produkt. Perswazyjną, ponieważ dzięki odpowiedniej prezentacji produktu jednocześnie nakłania odbiorcę fotografii do nabycia tego produktu. Słowo „fotografia” jest w tym kontekście odrobinę mylące, ponieważ powinno być „fotografie”, w liczbie mnogiej. Jedna fotografia to zdecydowanie za mało, żeby dobrze zaprezentować dany towar lub usługę. Kilka ujęć pod różnym kątem wraz ze zbliżeniem na jakiś detal powinno wystarczyć. Dobra fotografia jest o tyle ważna, że kultura obrazkowa, w jakiej obecnie żyjemy, wykształciła w nas coś na kształt podświadomego zmysłu obserwacji. Bardzo szybko potrafimy, zupełnie nieświadomie, zwrócić uwagę na zdjęcie lub obraz czegoś, co nas zainteresuje. W przypadku fotografii dedykowanej, stworzonej pod konkretnego klienta, która ma na celu jedynie prezentację towaru (na przykład materiałów budowlanych), dobre ujęcie nie jest potrzebne. W przypadku towaru, który ma również dobrze wyglądać (od jedzenia czy ubrań po sprzęt elektroniczny czy wycieczki zagraniczne) dobre zdjęcia są podstawą transakcji.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies