dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Dlaczego spójność marki jest tak cenna?

Marka jest współcześnie pojęciem, którego z pewnością nie można już określić mianem uniwersalnego. Obecnie stawia się na marki o wysoce indywidualnym charakterze, jako że społeczeństwo staje się coraz bardziej zróżnicowane, czyli posiadające odmienne style, poglądy i wymagania. Nie sposób więc stworzyć dzisiaj marki z którą będą identyfikować się wszyscy. Z tego powodu, a także ze względu na coraz intensywniejszą konkurencję rynkową, przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że sukces tkwi w tym, aby posiadać umiejętność wyróżnienia się.

Praktyka i życie codzienne pokazują, że największą szansę na tak zwane zaistnienie oraz stabilność rynkową mają te przedsiębiorstwa, które w swojej działalności stosują politykę spójnej marki. Mówiąc ogólnie, chodzi o takie strategiczne posunięcia firmy, które wywołają konkretne i pożądane skojarzenia w głowach klientów. Spójna marka to taka, która pozwala na zbudowanie pewnej osobowości przedsiębiorstwa, a w dodatku wyraźnie wyróżnia się na tle konkurencji. Do osiągnięcia tego celu potrzeba jednak dobrze przemyślanego planu działania, który następnie będzie stopniowo, aczkolwiek konsekwentnie, wcielany w życie.

Firma, która dąży do osiągnięcia spójnej marki musi mieć na początku ideę (na przykład równość, czy humanizm), w którą przede wszystkim sama wierzy, a w kolejnym kroku potrafi ją skutecznie przenieść na oferowane przez siebie produkty, czy usługi.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies