dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Dlaczego wizerunek firmy jest tak ważny?

Wizerunek jest swoistym emblematem firmy, pewnym wyobrażeniem, jakie powstaje w umyśle potencjalnego Klienta po usłyszeniu nazwy lub zobaczeniu logo danej firmy. Jeżeli firmie zależy na dobrej reputacji, a w zdecydowanej większości przypadków tak jest, wówczas warunkiem koniecznym do jej zbudowania jest posiadanie dobrego, spójnego i konkretnego wizerunku. Oczywistym jest, że wizerunek nie jest jedynym warunkiem do posiadania dobrej reputacji, pozostałymi są jeszcze m.in. jakościowa różnorodność względem ofert konkurencyjnych firm czy konkretne, pozytywne działania dotyczące danej społeczności. Jednakże to wizerunek jest punktem odniesienia, od którego przedsiębiorstwo buduje swoją reputację. Owszem, reputacja, w przeciwieństwie do wizerunku, nigdy nie jest zawieszona w próżni, zawsze jest określana w stosunku do innych firm, nie zmienia to bynajmniej faktu, że bez dobrego wizerunku firma nie ma żadnych szans na dobrą reputację. Nie należy również zapominać, że pozytywne wyobrażenie firmy dotyczy nie tylko potencjalnych Klientów lub kontrahentów, ale również – a może przede wszystkim – pracowników. Do przedsiębiorstw panujących nad swoim pozytywnym wizerunkiem częściej zgłaszają się zmotywowani i lepiej wyedukowani pracownicy, co ma bezpośredni wpływ na wysokość wypracowanych przez firmę zysków. Zarówno inwestorzy, jak i klienci, zdecydowanie bardziej ufają firmie z pozytywnym wizerunkiem, co również przekłada się na konkretne zyski, a w czasie ewentualnego kryzysu pozwala przezwyciężyć związane z nim trudności mniejszym nakładem sił.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies