dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Jakie cechy ma dobry projekt logo?

Logo to znak, dzięki któremu odbiorca może szybko zidentyfikować firmę oraz wyrobić sobie pierwszą opinię na jej temat. Mówiąc najkrócej - to jedna z najważniejszych składowych identyfikacji wizualnej marki, dlatego od lat rozpisują się o nim specjaliści od marketingu i reklamy, a graficy pochylają z troską i dopracowują każdy detal.

Kanon się zmienia, zasady - nie

Jakie powinno być dobre logo? Kryteria zmieniały się na przestrzeni lat, podobnie jak obowiązujący kanon mody czy urody, są jednak elementy niezmienne. Przede wszystkim - dobre logo musi oddawać charakter firmy. Bez tego nawet najlepszy projekt nie spełni swojej podstawowej funkcji. Po drugie - czytelność. Loga często prezentowane są w małych, by nie powiedzieć mikroskopijnych rozmiarach, niezbędne jest więc, by były dobrze widoczne już na pierwszy rzut oka.

By odbiorca od razu zapamiętał

Po trzecie - maksymalna prostota. Dążenie do tego widać na przykładzie wielu znanych marek, których loga ewoluowały - od bardzo skomplikowanych i wielowątkowych, po niemal ascetyczne, zupełnie pozbawione ozdobników. Tylko takie - tłumaczą dziś specjaliści- nie odciąga uwagi od tego, co najważniejsze i są łatwo zapamiętywane, a o to przecież chodzi.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies