dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Jakie cechy posiada idealna wizytówka?

Dobrze zaprojektowana wizytówka pełni funkcję swoistego identyfikatora firmy w pierwszym kontakcie z potencjalnym klientem. Mimo niewielkich gabarytów, niesie ze sobą garść przydatnych informacji o samym przedsiębiorstwie, nie tylko w warstwie tekstowej – równie istotny jest także dobór ogólnej stylistyki oraz samej metody druku wizytówki.

Treść

Pierwszym etapem projektowania dobrej wizytówki jest ustalenie, jakie informacje chcielibyśmy na niej zawrzeć. Czy mają to być wyłącznie podstawowe dane firmy, jak nazwa i numer telefonu, czy również godziny otwarcia punktu usługowego lub motto naszej działalności? Często w firmie, czy organizacji poza wizytówką firmową projektuje się również wizytówki imienne dla pracowników, którzy mają kontakt bezpośredni z klientem. Wtedy taka wizytówka poza nazwą firmy oraz imieniem i nazwiskiem zawiera również telefon oraz maila danej osoby.

Projekt graficzny

Projekt graficzny powinien być spójny z pozostałymi elementami identyfikacji firmy. Najlepiej, gdy jest on opracowywany na samym początku, przy okazji kreowania brand identity. Ważne, aby był stosunkowo prosty i czytelny, nie zakłócał odbioru komunikatu. W przypadku niektórych branż dopuszczalne są pewne odstępstwa od reguły, wówczas można pozwolić sobie na oryginalność i nieszablonowość. Bardziej niż skomplikowana forma liczy się jednak sam pomysł. Przegadana wizytówka może stać się zabawnym gadżetem, ale tym samym stracić funkcję podręcznego nośnika informacji dotyczących danej firmy.

Druk

Istotnym etapem, nieodłącznie związanym z opracowaniem koncepcji graficznej jest dobór nośnika. Niezmienną popularnością cieszy się papier, jednak w przypadku wspomnianych powyżej niestandardowych rozwiązań można pokusić się o druk na innych materiałach – pleksi, tekturze, a niekiedy nawet gumie, plastiku czy tkaninie. Jednak nawet najbardziej klasyczny, papierowy wariant wizytówki, daje nam szerokie pole do popisu. Możemy wybierać spośród papierów o różnorodnej gramaturze, fakturze i kolorystyce. Dostępnych jest także wiele metod wykończenia, m.in. foliowanie, lakierowanie, tłoczenie czy cięcie laserem.

Na sam koniec warto przypomnieć, że w przypadku wizytówki jej nadrzędną cechą powinna być czytelność. Zbyt rozbudowana otoczka może przyćmić istotną treść i utrudnić odczytanie komunikatu.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies