dot - studio projektowania graficznego dot - studio projektowania graficznego

Na czym polega identyfikacja wizualna?

Większość znanych firm świata nie osiągnęłaby sukcesu, gdyby nie spójna i zaplanowana drobiazgowo, dosłownie w każdym detalu, identyfikacja wizualna. Co to takiego?

Od czcionki po ubiór

Zespół symboli, ale też zachowań obowiązujących w danej firmie i wyróżniający ją na tle pozostałych. Identyfikacja wizualna to więc logo, znak, font używany w materiałach reklamowych, na wizytówkach czy tablicach informacyjnych, znak wodny, gadżety, kolorystyka - nie tylko produktów, ale i opakowań czy samochodów firmowych, aranżacja wnętrz firmy czy też wreszcie - ubiór pracowników (ma to szczególne znaczenie między innymi w przypadku restauracji, centrów wypoczynkowych czy usługowych). W dużych firmach wytycznych jest tak dużo, że skodyfikowane są w specjalnych księgach - zwanych księgami identyfikacji wizualnej. Dlaczego to takie ważne?

Wizerunek i dobre skojarzenia

Bo to dzięki tym zasadom firma buduje swój wizerunek i pozycję na rynku. Identyfikacja wizualna powinna być dopasowana do charakteru przedsiębiorstwa, ale też oryginalna, bo często tylko na jej podstawie klient dokonuje wyboru. Dobry i spójny system identyfikacji wyzwala ponadto w odbiorcach pozytywne skojarzenia i zapada na długo w pamięci.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Ustawienia związane z cookies mogą być zawsze zmienione w ustawieniach przeglądarki internetowej. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź zakładkę: Polityka cookies